Prohlídka školy na dálku

Fulltextové vyhledávání

Kaledar akci

P Ú S Č P S N
26 27 28 29
Informace k zahájení školního roku 2024/2025
Rozvrh 2024/2025
30 31 1
2
Začátek školního roku 2024/25
Plán akcí ZÁŘÍ
3 4 5
První třídní schůzky a schůze SRPŠ
6 7 8
9 10
Upozornění na možné nebezpečí
11 12 13 14 15
16
Opět budeme chodit PĚŠKY DO ŠKOLY!!!
"VOŇAVÉ POHÁDKY" uspěly v Jičíně na soutěži
Pěšky do školy a školky
17
Opět budeme chodit PĚŠKY DO ŠKOLY!!!
18
Opět budeme chodit PĚŠKY DO ŠKOLY!!!
Výuka náboženství
19
Opět budeme chodit PĚŠKY DO ŠKOLY!!!
SVÁTEČNÍ SNÍDANĚ PRO PĚŠÍ
20
Opět budeme chodit PĚŠKY DO ŠKOLY!!!
21 22
23 24 25 26 27 28 29
Nedělní kavárna
30 1
Plán akcí ŘÍJEN
2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Mateřská škola > Praktické informace

Základní informace

  • Personální obsazení
  • Co potřebuje dítě do MŠ
  • Omlouvání dětí z MŠ
  • Co by mělo dítě umět před nástupem do školky
  • Dovednosti předškoláka před vstupem do školy 

Personální obsazení

Ředitelka ZŠ a MŠ: Mgr. Jitka Hájková

Zástupkyně ředitelky MŠ: Jana Valachová DiS.

Učitelky: Natálie Jarišová DiS., Michaela Malíková, Barbora Neugebauerová

Asistent pedagoga: Marcela Kulhavá

Školní asistent: Gabriela Vítková

Rozdělení tříd pro rok 2024/2025

Sluníčka (starší a předškolní děti) - Jana Valachová, Michaela Malíková

Hvězdičky (mladší děti) - Natálie Jarišová, Barbora Neugebauerová

Kontakty:

e- mail MŠ (zástupkyně MŠ) ms@zs-ms-lukavice.cz

e-mail třída Sluníčka: mslukaviceslunicka@seznam.cz 

e-mail třída Hvězdičky: mslukavicehvezdicky@seznam.cz

mobilní telefon MŠ  +420 723 649 932

pevnou linku MŠ a ŠJ  +420 465 621 426

Omlouvání dětí z MŠ

  • do MŠ jsou přijímány pouze zdravé děti bez příznaků infekčních či jiných nemocí. Snažíme se předcházet pro vás komplikovanějším situacím, které by mohly vzniknout. Děkujeme.
  • v době nepřítomnosti omlouvá rodič své dítě na nejlépe na e- mail své třídy  mslukaviceslunicka@seznam.cz, mslukavicehvezdicky@seznam.cz, 
  • mobilní telefon MŠ +420 723 649 932 (hovor nebo sms),
  • od 1. 7. 2017 je povinné předškolní vzdělávání
  • zákonný zástupce předškolního dítěte neprodleně omlouvá (případ nemoci, či jiné rodinné situace,..) na e-mail třídy Sluníček, kde ho p. učitelky uloží pro případnou kontrolu,
  • budeme rády za omlouvání všech dětí z obou tříd na tyto e-maily.
  • odhlašení obědů na email jidelna@zs-ms-lukavice.cz, ŠJ  +420 465 621 426

Co potřebuje dítě do MŠ

  • přezůvky do třídy
  • oblečení do třídy: chlapci tepláky, kraťasy, holčičky sukni, tepláčky, legíny
  • pyžamo
  • oblečení v šatně: v sáčku náhradní oblečení na kompletní výměnu při nehodě (přiměřené množství cca 2 kusy od všeho),  na venkovní aktivity jiné oblečení než do třídy
  • vhodné oblečení pro pobyt venku (při horším počasí pláštěnku, př. gumáky)
  • na venkovní aktivity vhodnou obuv odolnou proti vlhku
  • 1 plastový hrneček s ouškem na pití (podepsaný lihovým fixem)
  • v MŠ děti používají papírové kapesníky v krabičce, na začátku roku prosíme o donesení 2 ks krabiček 
  • do oblečení na ven papírové kapesníčky v kapsičce 
  • prosíme rodiče, aby všechny věci řádně označili jménem, monogramem (např. lihovým fixem), u mladších dětí NUTNÉ

PROVOZ MATEŘSKÉ ŠKOLY:

Od 6:30  -  do 16:00 hod.

Příchod dětí do MŠ od 6:30 - 8:00 hod.

Příchody a odchody v jinou dobu lze domluvit po domluvě s p. učitelkami, se zástupkyní.

U nově nastupujících dětí v rámci adaptace na nové prostředí rády poradíme se začleněním a vhodnou dobou pobytu.

Po obědě je možné děti vyzvednout v 11:45 hod.

Polední klid na lehátkách je přizpůsoben individuálně. Děti, které nespí, si chvíli odpočinou a poté mají klidové činnosti u stolečků.

Odpolední svačina probíhá od 14:00 hod.

MŠ se uzamyká v 16:00 hod.

ŠJ (více v záložce školní jídelna):

Obědy společně s úplatou za mateřskou školu se vybírají buď hotově u vedoucí školní jídelny nebo jsou zasílány platbami přes internetové bankovnictví, vždy v prvních dnech v měsíci.

Při nepřítomnosti vašeho dítěte se prosím odhlašujte do sešitu u kanceláře ŠJ – písemně alespoň 1den předem nebo telefonicky - 465 621 426, e-mailem: jídelna@zs-ms-lukavice.cz

Co by mělo dítě umět před nástupem do školky

  • Navazovat kontakty s vrstevníky
  • Řešit případné problémy v kontaktu – nevztekat se, neubližovat, ale požádat dospělého o pomoc při řešení
  • Navazovat kontakty i s jinými dospělými, než jsou rodiče a prarodiče
  • Požádat, poděkovat, pozdravit
  • Vyjádřit slovně své potřeby
  • Znát své jméno a příjmení
  • Umět si natáhnout kalhoty, punčocháče, triko, mikinu…
  • Učit dítě, v jakém pořadí si má jednotlivé kusy obléci
  • Obout si boty, před obouváním si je před sebou srovnat, jak patří.
  • Skládat si oblečení, uklízet ho na určené místo
  • Zapínat knoflík
  • Dojít si samostatně a včas na záchod
  • Samostatně se umýt, utřít si ruce do ručníku, pouštět a zavírat vodu
  • Samostatně smrkat, vždy, když je to třeba
  • Zakrývat si ústa a nos při kýchání a kašlání
  • Mýt si ruce před jídlem, po jídle také pusu
  • Správně držet lžíci, starší děti příbor
  • Jíst samostatně, bez krmení, čistě
  • Neodbíhat od jídla, nerozptylovat se

Dovednosti předškoláka před vstupem do školy  

     Vstup do první třídy ZŠ představuje pro dítě velkou životní změnu. Mění se role dítěte, prostředí, dospělí i vrstevníci, denní program, náplň činností, nároky i požadavky. Aby dítě mohlo zvládnout tuto novou situaci bez vážnějších problémů, mělo by být nejen dostatečně vývojově a sociálně zralé, ale také dobře připravené. Zde jsou zachyceny jak výchovné, tak vzdělávací předpoklady. Je třeba mít ale na zřeteli, že zrání dítěte je nerovnoměrné a individuální, že každé dítě nemusí všech parametrů dosáhnout, ale může se k nim přiblížit.     

HRUBÁ MOTORIKA

⦁ Předškolák by měl mít osvojeny základní pohybové dovednosti (např. překonat určitou vzdálenost, překážku přeskokem, výskokem, skokem, udržet rovnováhu, skákat po jedné noze, chytat a házet míč, zvládnout jednoduchý rytmický pohyb apod.).

JEMNÁ MOTORIKA

⦁ Předškolák by měl zvládat trhání a stříhání papíru, lepení, modelování, muchlání různých materiálů a činnosti s drobnými předměty (korálky, puzzle apod.).

⦁ P. by měl být samostatný v oblékání (zavazování tkaniček, zapínání zipů, knoflíků apod.), správně používat příbor.

GRAFOMOTORIKA

⦁ Předškolák by měl správně držet psací potřebu, ruka dostatečně uvolněná, správné sezení při kreslení.

⦁ P. by měl umět obkreslovat, vybarvovat, kreslit s detaily. Také by měl zvládat napodobit základní geometrické obrazce a tvary (např. čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník, některá čísla apod.).Tahy při kreslení by měly být plynulé.

ZRAKOVÁ PERCEPCE

⦁ Předškolák by měl umět rozpoznat předměty a obrázky jako celek i části (puzzle, pexeso).

⦁ P. by měl porovnávat velikosti, tvary předmětů, najít rozdíly (např. na dvou obrázcích).

⦁ P. by měl rozpoznat jednoduché obrazné symboly a znaky (např. základní dopravní značky, piktogramy, písmena a číslice apod.)

⦁ P. by měl znát základní a odvozené barvy.

 SLUCHOVÁ PERCEPCE

⦁ Předškolák by měl být schopný určit první hlásku, kterou slovo začíná (pes - p).

⦁ P. by měl sluchově rozložit slovo na slabiky (ko-pre-ti-na).

⦁ P. by měl poznat rozdíly mezi hláskami ve slovech (kočl - košl).

PŘEDČÍSELNÉ PŘEDSTAVY

⦁ Předškolák by se měl orientovat v elementárních počtech (vyjmenovat číselnou řadu 1 - 10 a spočítat počet prvků minimálně  - v rozsahu do pěti).

⦁ P. by měl porovnávat počet (méně - více), rozpoznávat základní geometrické tvary, třídit, rozumět časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, včera, dnes, zítra, ráno, poledne, odpoledne, večer).

ŘEČ A VYJADŘOVACÍ SCHOPNOSTI

⦁ Předškolák by měl být schopen jednoduše reprodukovat povídku, pohádku, dokázat zopakovat krátkou říkanku, básničku.

⦁ P. by měl správně vyslovovat všechny hlásky, mluvit gramaticky správně, mít přiměřenou slovní zásobu.

SOCIÁLNÍ A PRACOVNÍ ZRALOST

⦁ Předškolák by měl zvládat určité sociální situace, umět se odpoutat od rodičů. 

⦁ P. by měl být samostatný v sebeobsluze (stravování, oblékání) a mít osvojené hygienické návyky.

⦁ P. by měl pracovat samostatně, udržovat pořádek ve svých věcech.

⦁ P. by měl uplatňovat základní společenská pravidla (pozdravit, umět požádat, poděkovat, omluvit se, vykat dospělým, “neskákat” do řeči druhým), vědět, jak se chovat v určitých situacích.

⦁ P. by se měl zapojit do práce ve skupině, spolupracovat.

⦁ P. by měl dodržovat daná pravidla ve skupině, být ohleduplný.

⦁ P. by měl mít poznatky dle věku (znát své jméno a příjmení, kolik mu je let, kde bydlí, jména členů rodiny, části těla, povolání, rostliny, zvířata, roční období, národnosti apod.)
(viz. z Desatera pro rodiče dětí předškolního věku (MŠMT))